Francouzské drama Proxima vypráví
o rozvedené francouzské astronautce Sarah (Eva Green), která získá nabídku
letět jako jediná žena na vesmírnou misi „Proxima“, jejíž cílovou destinací je
Mars. Problém je v tom, že Sarah je zároveň matkou samoživitelkou, která kvůli
své účasti musí opustit na dlouhou dobu svou sedmiletou dceru Stellu a ponechat
ji v péči jejího otce, jenž žije v Německu. Snímek se následně věnuje
nejen hrdinčině náročné přípravě na meziplanetární let, ale i jejímu vztahu s dcerou
a tomu, jak se obě vyrovnávají s pocitem vzájemného odloučení.
Stránky
▼
28. 7. 2020
21. 7. 2020
Havel – Recenze – 60%
České životopisné drama Havel je
novým snímkem režiséra, scenáristy a producenta Slávka Horáka, který úspěšně debutoval
před pěti lety s Domácí péčí. Děj
filmu se zabývá obdobím mezi roky 1968 a 1989 a nevěnuje se tím pádem Havlově
prezidentskému působení, nýbrž jeho osobnímu životu v dobách, kdy byl „jen“
úspěšným dramatikem a obhájcem lidských práv, neúnavně a odvážně se stavícím
proti svazujícímu režimu a cenzuře. Těžištěm snímku je tedy především boj
hlavního hrdiny za správnou věc, jeho následné věznění a pronásledování, ale
také komplikovaný partnerský vztah s manželkou Olgou a mladší milenkou.
Zdroj fotek: bontonfilm.cz |
16. 7. 2020
Meky – Recenze – 50%
Film Meky vznikl tak, že režisér
Šimon Šafránek hledal vhodný soundtrack pro svůj dokumentární snímek z roku
2018 King Skate a objevil přitom písničky
Miroslava „Mekyho“ Žbirky, s nímž posléze navázal užší spolupráci s cílem
natočit dokument i o něm a o jeho hudební kariéře. Ve filmu se pak nově
pořízené záběry s Mekym na koncertech a v soukromí smíchaly se spoustou
archivních materiálů, které pojednávají o Žbirkově vzestupu na československé
hudební scéně, o osudových okamžicích jeho života i o jeho lásce k hudbě.
9. 7. 2020
Než skončí léto (Babyteeth) – Recenze – 60%
Hlavní hrdinkou australského dramatu celovečerně debutující režisérky
Shannon Murphy je šestnáctiletá Milla (Eliza Scanlen), která má rakovinu. Její
rodiče – otec psychiatr (Ben Mendelsohn) a matka bývalá hudebnice (Essie Davis)
– se s nešťastnou situací vyrovnávají tím, že se utápějí buď sami v sobě,
nebo v medikamentech. Milla, jenž se ocitá na prahu mezi dětstvím (má ještě
poslední mléčný zub) a dospělostí, však nalezne vlastní řešení, a sice
v navázání romantického vztahu s třiadvacetiletým Mosesem (Toby
Wallace), který žije na ulici, vypadá zanedbaně, patrně bere nějaké drogy a
nedá se mu důvěřovat. Její rodiče z toho nadšení nejsou, ale jelikož Mille
zamilovanost zřejmě pomáhá, tak před nekonvenčním problematickým mladíkem,
který s jejich dcerou možná chodí jen proto, že bydlí v domě plném
léků, přivírají oči…