Bruno (Vincent Cassel) vede svépomocný spolek starající se o autistickou dospívající
mládež a jako jeden z mála přibírá i těžké případy, které byly v jiných
pečovatelských centrech odmítnuty. Pomáhá mu jeho kamarád Malik (Reda Kateb),
který zas učí mladé lidi ze sociálně slabých poměrů, jak k těmto dětem
přistupovat. Sledujeme přitom nejen zákulisí tolik potřebné a ušlechtilé práce
těchto dvou mužů a kolem nich vytvořené komunity, ale i to, jak se snaží
vypořádat s novým náročným svěřencem a se státní inspekcí, které vadí, že
pracují bez povolení a přijímají zaměstnance s nulovou kvalifikací.
Stránky
▼
25. 11. 2019
Last Christmas – Recenze – 40%
Americká vánoční romantická komedie Last
Christmas vypráví o třicetileté Kate (Emilia Clarke), která žije v Londýně
(stejně jako její rodiče, kteří kdysi uprchli do Anglie z Jugoslávie), ale
s rodinou si nerozumí, vede nezdravý životní styl, a navíc je
nezodpovědná, lhostejná a sobecká, takže ji už od sebe odhánějí i její přátelé.
Pak se ale krátce před Vánoci setká se sympatickým, optimistickým a dobrosrdečným
Tomem (Henry Golding), do něhož se zamiluje a který ji navede na správnou
cestu.
21. 11. 2019
Ledové království 2 (Frozen II) – Recenze – 50%
Anna a Elsa si spokojeně žijí na královském zámku, sněhulák Olaf dělá
humory a Kristoff se nemotorně odhodlává požádat Annu o ruku. Do toho ale Elsa
uslyší tajemný hlas a vydá se za ním spolu s ostatními na sever. Cestou všichni
dorazí k prokletému čarovnému lesu, jehož prokletí je potřeba zlomit. A
zároveň je potřeba objevit původce onoho hlasu a zachránit celé království
v dobrodružném příběhu, v němž nechybí čtveřice rozbouřených živlů,
Eskymáci, kamenní obři, sesterské pouto a paměť vody.
20. 11. 2019
Vlastníci – Recenze – 50%
Český film Vlastníci se od
počátku jeví velmi sympaticky. Jako komorní konverzační projekt, jehož tvůrce
uvažoval ekonomicky a postavil jej na situaci, při níž dojde ke konfrontaci několika postav uvnitř jedné místnosti, takže se na
natáčení nemuselo nic moc pořizovat a šlo jej zfilmovat poměrně lacino. Jako
nadějný filmový debut režiséra, scenáristy a herce Jiřího Havelky, který tutéž
látku úspěšně režíruje i na divadle (nezávislý soubor Vosto5, hra se jmenuje Společenstvo vlastníků a vznikala víceméně
souběžně se scénářem filmu). Jako hvězdně obsazený (a tudíž divácky
atraktivní) snímek, v němž nejde o nic jiného, než o výkony herců a
kvalitu scénáře i režie. Potíž je v tom, že dobré herce sice Vlastníci mají, ale to ostatní
v nich poněkud pokulhává.
18. 11. 2019
Doktor Spánek od Stephena Kinga (Doctor Sleep) – Recenze – 60%
Stejnojmennou knižní předlohu filmu Doktor
Spánek od Stephena Kinga (dále jen Doktor
Spánek) napsal hororový spisovatel Stephen King v roce 2013, tedy pětatřicet
let po vydání románu Osvícení, na
nějž Doktor Spánek po čtyřech
desetiletích navazuje a jehož slavnou filmovou verzi Stanleyho Kubricka z roku
1980 Stephen King nesnáší, patrně kvůli odlišnému vyznění, které se s tím románovým
výrazně minulo. Filmový Doktor Spánek
se přitom snaží být nejen věrnou adaptací své knižní předlohy, ale zároveň i
důstojným pokračováním filmového Osvícení,
které je dodnes legendou a jedním z nejlepších zástupců hororového žánru –
a bylo tudíž třeba počítat s tím, že s ním bude Doktor Spánek srovnáván.
14. 11. 2019
Amnestie – Recenze – 40%
Není náhoda, že slovenské drama Amnestie
(natočené v koprodukci s ČR) přichází do kin na třicetileté výročí
sametové revoluce – zabývá se totiž nejen Havlovými amnestiemi na začátku roku
1990 a navazující vzpourou vězňů v Leopoldově, ale i pozadím listopadu
1989 a následným děním. Snímek nabízí poměrně kritický a polemický pohled na
věc, který sice staví na skutečných událostech, leč buduje kolem nich
vyfabulovaný příběh, v němž figurují různí disidenti, vězni, jejich ženy,
politici a agenti StB.
12. 11. 2019
Le Mans ‘66 (Ford v Ferrari) – Recenze – 80%
Název amerického filmu Le Mans ’66 se vztahuje k vytrvalostním automobilovým závodům
pořádaným poblíž francouzského města Le Mans, kde v roce 1966 došlo k souboji
mezi italskými vozy Ferrari (favority, kteří vyhráli několik ročníků předtím) a
americkými auty značky Ford (nováčky na trati). Hrdiny filmu, natočeného podle
skutečných událostí, jsou proto nejen zaměstnanci Fordu a jeho majitel (Tracy
Letts), ale hlavně bývalý závodník a konstruktér Carroll Shelby (Matt Damon) a závodní
šampion a automechanik Ken Miles (Christian Bale), kteří od něj dostali za úkol
navrhnout a sestavit prototyp závodního auta (a postavili legendární Ford GT40).
11. 11. 2019
Pardon, nezastihli jsme vás (Sorry We Missed You) – Recenze – 80%
V britském dramatu Pardon, nezastihli
jsme vás se jeho režisér (zapřisáhlý levičák a hlavní představitel
britského sociálního realismu) Ken Loach spolu se svým dvorním scenáristou (a
bývalým humanitárním aktivistou) Paulem Lavertym rozhodli věnovat aktuálnímu palčivému
společenskému tématu, jemuž doposud příliš filmů zasvěceno nebylo – prekarizovaným
zaměstnáním. Nestabilním pracovním poměrům, postihujícím zaměstnance na rozdíl od
klasických pracovních úvazků řadou nejistot (včetně neplaceného pojištění,
klouzavého výdělku, žádné mateřské ani jiné dovolené a nepevné pracovní doby).
9. 11. 2019
Bitva u Midway (Midway) – Recenze – 60%
Bitva u Midway (červen 1942) byla čtyřdenní válečná akce probíhající za
druhé světové války, během níž se Japonci pokusili obsadit ostrov Midway
(poblíž Havajských ostrovů), leč Američané se díky zpravodajské službě
dozvěděli o jejich záměru s předstihem a připravili na ně past. O této
události vznikl americký film již v roce 1976 a tento nový (který ovšem není
jeho předělávkou) natočil režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, Godzilla).
7. 11. 2019
Ženská na vrcholu – Recenze – 10%
Český snímek Ženská na vrcholu působí
jako výsledek pomateného pokusu o natočení filmu s narychlo spatlaným scénářem a s nulovým dějem
a jeho následného protlačení do kin s nápisem „zimní romantická komedie“
na plakátu, přestože neobsahuje téměř žádný humor a pouze stopové množství
romantiky. Jako náhodný slepenec scén, který existuje jen kvůli producentskému
záměru shrábnout producentský honorář, svézt se na úspěchu nedávných zimních
komedií Padesátka a Špindl a uspokojit nikoli diváky, nýbrž
především filmové sponzory (nejen horské rezorty a lyžařská centra, ale třeba i
nejmenovanou pražskou kliniku plastické chirurgie – hádejte, kde kvůli tomu pracuje
teta hlavní hrdinky).
4. 11. 2019
Antologie města duchů (Ghost Town Anthology) – Recenze – 50%
Kanadské umělecké drama Antologie
města duchů režiséra a scenáristy Denise Côteho vypráví příběh obyvatel zapadlé
quebecké vesnice, kteří se vyrovnávají se smrtí tamního dvacetiletého chlapce
(dost možná sebevraždou, pokud tedy nešlo o dost nešťastnou nehodu). V hlavní
roli truchlící rodina pozůstalých a její sousedé, mrazivé prostředí kanadského
venkova a duchové zemřelých, kteří začnou ke konci filmu vesnici zaplavovat.
Duchařskou tematikou prošpikovaný komorní snímek stojí na působivých
(nicméně velmi skromných a strohých) obrazech a na vykreslení pochmurné nálady
panující ve skomírající komunitě, která se sice nazývá soudržnou a pospolitou,
leč ve skutečnosti ji v depresivní, odloučené a zamrzlé lokaci, kde mají
místo spíš mrtví než živí, drží jen poslední zbytky vůle (a její uzavřenost
a izolovanost ještě navíc aktivně přiživuje zpátečnická starostka). Atmosféru prostředí,
v němž hraje prim sychravá zima a chladný vítr, přitom velmi efektivně
podmalovává adekvátně ponurá zrnitá kamera (natáčelo se na 16mm film) a zdařilá
práce se zvukem.
Zdroj fotek: filmeurope.cz |
1. 11. 2019
Staříci – Recenze – 60%
Česká road movie Staříci vypráví
o dvou důchodcích (přibližně osmdesátiletých), nespravedlivě odsouzených
bývalých spoluvězních, kteří se v 50. letech stali nevinnými oběťmi vykonstruovaného
soudního procesu a o mnoho desítek let později (pravděpodobně někdy po roce
2000) se rozhodnou najít a zabít komunistického prokurátora, který je tehdy do
toho vězení poslal a jehož zločiny porevoluční justice nijak nepotrestala. Oba
dávní přátelé, Vlastimil (Jiří Schmitzer) a Antonín (Ladislav Mrkvička), se
proto vydávají na cestu, aniž by ovšem věděli, v jakém městě ten
prokurátor bydlí, a nemají ani žádnou zbraň, kterou by na něj mohli použít.