Vysokoškolačka Tree (Jessica Rothe) se ocitá v časové smyčce, kdy
prožívá jeden a ten samý den pořád dokola. Shodou okolností je to den jejích
narozenin a zároveň den její smrti – nejpozději na konci dne totiž pokaždé
zemře, nejčastěji rukou maskovaného vraha. S nutností prožívat jeden den
několikrát nicméně přichází i nekonečný počet příležitostí k vystopování vrahovy
identity… Zkrátka si představte komedii Na
hromnice o den více (na niž film doslova odkazuje coby na svůj inspirační
zdroj), akorát v žánru thrilleru s hororovými prvky.
Stránky
▼
30. 10. 2017
26. 10. 2017
Thor: Ragnarok – Recenze – 70%
Superhrdinský filmový seriál Marvelu pokračuje třetí epizodou Thora, nicméně vidět pouze předchozí dva
díly k orientaci nestačí (mimo jiné se tu odkazuje i na oba díly Avengers a na chvíli se zjeví ještě
jedna známá postava), tudíž kdo by chtěl nastoupit na tenhle dávno rozjetý
vlak, měl by si nejprve pár filmů dohnat.
Tentokrát se Thor (Chris Hemsworth) a Loki (Tom Hiddleston) dozvídají, že
mají prvorozenou sestru Helu (Cate Blanchett), která je zároveň bohyní smrti. Ta
se okamžitě začne hlásit o asgardský trůn a o nadvládu nad vesmírem a oba
bratry uvrhne na extravagantní planetu, kde vládne úchylný Velmistr (Jeff
Goldblum). A také se tu shodou okolností nachází Hulk. Avšak nikde žádná
Natalie Portman, k dobru věci.
22. 10. 2017
Zabití posvátného jelena (The Killing of a Sacred Deer) – Recenze – 80%
Řecký režisér Yorgos Lathimos je hlavním představitelem takzvané řecké
divné vlny, což předznamenává záměrnou divnost, bizarnost a ujetost jeho filmů.
Už ve filmech Špičák a Humr (který již byl natáčen s anglicky
mluvícími herci a v mezinárodní koprodukci, stejně jako Zabití posvátného jelena) vytvořil
satirické obrazy podivných lidských společenství, která se řídí absurdními
pravidly a legračně-mrazivými kulturními návyky, jež ovšem jejich tvůrce záměrně
nemá potřebu jakkoli vysvětlovat (ve Špičáku
rodiče vychovávali své dospívající děti v izolaci a vytvářeli pro ně značně
iluzivní a zkreslený obraz okolního světa, v Humrovi se lidé měnili na zvířata, pokud nebyli schopni zajistit si
dostatečně včas životního partnera).
Zdroj fotek: filmeurope.cz |
17. 10. 2017
Bajkeři – Recenze – 30%
Česká teenagerská komedie Bajkeři
je celovečerním kino-debutem doposud televizního režiséra Martina Koppa (Vyšehrad, Vinaři, Ohnivý kuře),
natočená podle původního scénáře Petra Kolečka, autora scénářů (a jejich
divadelních předloh) k filmům Zakázané
uvolnění či Padesátka. Příběh je
o třech náctiletých klucích, kteří se víceméně proti své vůli vydávají na
několikadenní výlet na kolech, přičemž s nimi shodou okolností sdílí cestu
čtveřice děvčat na sportovním soustředění. A jejich sexistický trenér.
13. 10. 2017
matka! (mother!) – Recenze – 50%
A teď pozor. Drama/horor/podobenství matka!
(opravdu s malým „m“) režiséra a scenáristy Darrena Aronofskyho (Requiem za sen, Černá labuť) je film, který má podle všeho sílu dělit diváky na dva
tábory – do jednoho se řadí znechucení odpůrci a do druhého nadšeně aplaudující
příznivci. Každý film se sice může někomu líbit a někomu nelíbit, nicméně u matky! bude ono rozdělení diváckých
ohlasů podstatně markantnější, neb většina diváků se bude pohybovat spíš u
okrajů hodnotící stupnice než okolo jejího středu, kdy na jednom kraji bude
snímek označován za dementní blábol a na opačném konci za mistrovské a mnohovýznamové
veledílo.
12. 10. 2017
Sněhulák (The Snowman) – Recenze – 30%
Harry Hole (Michael Fassbender) je policejní detektiv-alkoholik, který se
dostane na stopu sériového vraha, zabíjejícího vdané/rozvedené ženy a stavícího
před domy svých obětí sněhuláky. Z vedlejších postav stojí za zmínku Harryho
bývalá žena (Charlotte Gainsbourg) a nová mladá posila jeho vyšetřovacího týmu
(Rebecca Ferguson). Harryho pátrání je navíc okrajově prokládáno devět let
starými událostmi z jiného města, kde jiný detektiv (Val Kilmer) řeší
velmi podobný případ pravděpodobně stejného vraha.
8. 10. 2017
Čtverec (The Square) – Recenze – 70%
Vítězným snímkem letošního festivalu v Cannes je švédský koprodukční film
Čtverec režiséra Rubena Östlunda (Vyšší moc). Jde o uměleckou společenskou
satiru, která prostřednictvím individuálních proměn v chování hlavního hrdiny
zrcadlí morální, etické i sociální povědomí současné společnosti a tím pádem i diváků,
které prostřednictvím řady scén a situací vybízí k zamyšlení, jak by
se v nich sami zachovali. Je to sofistikovaná a intelektuální zábava
pro náročné, plná hrátek s konceptuálním uměním a přetékající významy, metaforami
a interpretacemi.
5. 10. 2017
Blade Runner 2049 – Recenze – 90%
Sci-fi režiséra Denise Villeneueva (Příchozí,
Zmizení) Blade Runner 2049 je pokračováním snímku Blade Runner z roku 1982 po třiceti letech. Odehrává se v Los
Angeles v roce 2049, kde pořád existují replikanti (umělí lidé,
nerozeznatelní od skutečných) a jejich lovci, takzvaní Blade Runneři. A také
existují nové modely oněch replikantů, které netřeba lovit, protože jsou
poslušnější. Tohle se dozvíte hned na začátku filmu, takže pro pochopení děje v podstatě
téměř není nutné vidět původního Blade
Runnera, ale asi bych to spíš doporučil, protože řadu scén pak budete
vnímat jinak a také snáze pochopíte mnohé odkazy.
1. 10. 2017
8 hlav šílenství – Recenze – 20%
Anna Alexandrovna Barkovová byla ruská básnířka a novinářka, která žila
v letech 1901 až 1976, a coby osoba režimem natřikrát odsouzená
k mnohaletým odnětím svobody strávila přes dvacet let svého života
v pracovních táborech nebo ve vyhnanství. Jejím osudem se zabývá český
film režisérky a scenáristky Marty Novákové 8
hlav šílenství.
Marta Nováková natočila svůj absolventský film na FAMU s názvem Marta již před jedenácti lety a 8 hlav šílenství je její první autorský
počin od té doby. Na snímku údajně pracovala devět let, přičemž značnou část té
doby zabrala pečlivá příprava, zahrnující mimo jiné i cestování po Sibiři
a po stopách pracovních táborů Gulagu a studium dobových dokumentů. A do hlavní
role obsadila zpěvačku Anetu Langerovou.