Americký krimithriller nepříliš ostříleného režiséra, leč zkušeného
scenáristy Billyho Raye (Tajemný let,
Kapitán Phillips) je oficiálním
remakem stejnojmenného argentinského snímku z roku 2009, který byl
vyznamenán Oscarem za nejlepší neanglicky mluvený film. Ten se tehdy odehrával
povětšinou v současnosti a částečně si odskakoval do sedmdesátých let, kdy Argentina
žila po smrti významného politika Juana Peróna ve značné nejistotě.
Americká verze si místo toho odskakuje do roku 2002 do doby nedlouho po útocích
11. září a jejími hrdiny jsou agenti FBI, kteří se specializují na boj proti
terorismu a mají na starosti hlídání jakési mešity v Los Angeles, aby
v ní náhodou nevznikla teroristická buňka.
V čele stojí agenti Ray (Chiwetel Ejiofor) a Jess (Julia Roberts),
jenž jsou jednoho dne povoláni k případu mrtvoly nalezené poblíž mešity. Ukáže
se, že obětí je Jessiina dcera. Matka se pochopitelně zhroutí a Ray se zaváže, že
vraha polapí. Jediný potenciální podezřelý je však důležitým policejním
kontaktem z mešity, donášejícím na ostatní muslimy, což ho za daných
okolností činí prakticky nedotknutelným… O třináct let později je vrah stále na
svobodě, nicméně Ray, stále posedlý starým případem, objeví novou stopu, která
by je mohla k pachateli dovézt.
Co na filmu funguje, jsou povětšinou herecké výkony (agentské duo doplňuje
Nicole Kidman v roli státní návladní a Rayovy osudové platonické lásky, o
kterou by se rád ucházel, kdyby nebyla šťastně vdaná) a nechronologické
vyprávění příběhu založené na neustálém přeskakování v čase (trochu trvá
se zorientovat, protože herci nejsou dostatečně nalíčení, aby na nich bylo těch
třináct let poznat). Jak název napovídá, tak mnohé z postav mají nějaké
tajemství, které před ostatními střeží, a filmové zvraty čerpají z jejich postupného
odhalování. Většinu filmu tak strávíte hloubáním nad tím, jestli po takové době
skutečně narazili na toho pravého, proč se Jess neustále drží tak trochu v pozadí
a z jakého důvodu se Ray v případu tak ochotně i po letech angažuje.
Bohužel Tajemství jejich očí trpí
tím, že je natočené velmi rutinně, kvůli čemuž je jednak strašlivě nevýrazné a
vyjma hereckého obsazení i poměrně neatraktivní a zároveň nepříliš zajímavé z hlediska
děje a jeho vývoje. Všechno od kamery přes práci s různými motivy až po
závěrečné rozuzlení je na něm hrozně obvyklé a nedostatečně působivé, tudíž
výsledkem je naprosto standardní, ničím výjimečný a snadno zapomenutelný
žánrový film, jenž nemá šanci v divákovi zanechat sebemenší otisk.
Žádné komentáře:
Okomentovat