O akční sérii Kurýr s Jasonem
Stathamem v hlavní roli si můžete myslet, co chcete, ale faktem je, že ten
Statham tam byl dost cool, a díky němu šlo filmu sem tam odpustit neskrývanou debilitu
scénáře, nevalné digitální triky i ne moc přesvědčivé herecké výkony vedlejších
postav.
Problém tohoto restartu (jak název napovídá) tkví mimo jiné v tom, že
se musel obejít bez Stathama. Hlavní roli profesionálního řidiče, co odveze
kohokoli kamkoli, po něm přebral téměř neznámý Ed Skrein, který mu bohužel
nesahá ani po namakané kotníky. Nemá charisma, je nevýrazný, neumí hrát a vypadá
jako plastový panák z reklamy na pánské obleky, co se pět rán po sobě
zapomněl holit. Kromě toho je Kurýr:
Restart z hlediska scénáře a dialogů ještě o dost horší než původní
trilogie a režijně také není o co stát (natočil ho Francouz Camille Delamarre,
který pro Luca Bessona režíroval Doupě,
remake jednoho z jeho starších filmů). Mimochodem, Luc Besson tento film
produkoval, stejně jako všechny ostatní Kurýry,
a podílel se i na psaní scénáře. Zjevně narazil na nějaké nové drogy.
Rozdíl oproti celkem našlapanému a zábavnému Doupěti však tkví v tom, že Doupě od samého začátku nikdo nebral vážně, takže bylo plné
nadsázky, záměrně přehnaně okázalých videoklipových akčních scén a výrazně přehrávajících
herců, kterým záleželo hlavně na tom, aby na plátně vypadali frajersky a aby se
jim správně leskly svaly. Kurýr: Restart
se naopak bere smrtelně vážně, není v něm téměř žádný záměrný humor (ovšem
nezáměrné legrace je v něm habaděj) a v některých okamžicích by dokonce
chtěl být zcela seriózní a nefalšovaně dojemný, leč výsledkem je samozřejmě
fail jako prase.
Děj, odehrávající se na francouzské riviéře, je o tom, že čtyři bývalé
prostitutky unesou hlavnímu hrdinovi otce (Ray Stevenson), aby mu tím vytvořily
dostatečnou motivaci ke spolupráci, a nechají se jím vozit od jednoho ze svých
bývalých pasáků k druhému, aby jim mohly postupně vykrást bankovní konta.
To je celé.
Jediný, o kom se dá mluvit jako o herci, je Ray Stevenson (který se na
natáčení asi hodně bavil). Všichni ostatní jsou úplně plonkoví a herecky
neschopní, takže kdykoli spolu začnou vézt nějaké vážně míněné řeči a bavit se
o svých traumatech nebo o emocích, tak to nefunguje úplně zrůdným způsobem. A
aby toho nebylo málo, tak ty dialogy jsou navíc většinou dost hrozné, postavy
jsou napsané nezajímavě a nudně a děj je hloupý a nesmyslný (když chci získat
otisk prstu svého nepřítele, majitele klubu, tak složitě ukradnu v nemocnici
uspávací plyn, vyměním ho v tom klubu za umělý kouř, uspím jím všechny jeho
návštěvníky a budu doufat, že ten majitel byl zrovna shodou okolností mezi nimi…).
Kromě toho:
- Otec hlavního hrdiny sám o sobě několikrát řekne, že je pouhý obchodní zástupce společnosti s luxusní pitnou vodou, ale přesto umí pilotovat letadlo, zacházet se zbraněmi a ví, že pavučiny s cukrem zastavují krvácení. Moje teorie je, že je ve skutečnosti bývalý tajný agent, ačkoli o tom není ve filmu ani zmínka.
- K převádění peněz z jednoho bankovního konta na druhé používají hrdinky mobilní aplikaci, která vypadá jako dětský simulátor banky. Nebo jako systém platebních karet ve společenské hře Monopoly.
- Hlavní padouch schválně zdrhne před hrdiny na vysoký skalní útes a na jeho konci se podiví, že nemá kam dál utéct.
- Akční scény vypadají vyloženě jako něco z Taxi, taxi. Vyjma té, v níž hlavní hrdina skočí z lodi na vodní skútr, rozjede se s ním, vjede na pevninu, chvíli s ním ještě jede po souši, pak z něj vyskočí a za letu proskočí zavřeným postranním okénkem dovnitř do okolo jedoucího auta.
- V úvodu filmu se seznámíme s hlavní ženskou hrdinkou a se záporáky. Zbytek se odehrává po patnácti letech, kdy ale všichni vypadají úplně stejně staří.
- Přibližně třikrát tu jsou z nějakého důvodu citováni Tři mušketýři, přičemž většinou některá z postav nezapomene zmínit, že jde o citát ze Tří mušketýrů,a v jednom případě je to dokonce doprovozeno záběrem na dotyčný román, náhodou ležící opodál.
- V recenzi na nového Hitmana jsem psal, že automobily jisté značky jsou v něm nasnímány tak, že chvílemi film vypadá jako reklama. V novém Kurýrovi je to ještě markantnější a už to téměř hraničí s fetišem.
Kurýr: Restart je hrozný a naprosto nefunkční film. Místy je
docela vtipný, ale rozhodně ne záměrně. Místy je i zábavný, ale ne tím
způsobem, jak si to tvůrci představovali. A Ed Skrein asi hlavní roli zase
dlouho nedostane. Opravdu bída.
Žádné komentáře:
Okomentovat