Těžko říct jestli je to náhoda, nebo záměrný tah distributora, že k nám
jen pár týdnů po skončení Prague Pride doputoval do kin zrovna tento film,
oslavující hnutí za práva gayů a lesbiček. Jde o britské sociální drama/komedii
odehrávající se v osmdesátých letech za stávky horníků během úřadování Margaret
Thatcher a vyprávějící příběh založený na skutečných událostech, kdy se skupina
homosexuálních Londýňanů rozhodla pořádat na podporu horníků veřejné finanční
sbírky. Protože však horníci o podporu od takové skupiny nestáli, odhodlali se jejich
příznivci oslovit jednu konkrétní velšskou vesnici a pokusit se udat vybrané
peníze tam.
Stránky
▼
28. 8. 2015
27. 8. 2015
Cesta vzhůru – Recenze – 60%
Cesta vzhůru je dokumentem režiséra, scenáristy a kameramana
Davida Čálka, který v něm představuje portrét horolezce Radka Jaroše, jenž
se coby patnáctý člověk na světě a první Čech vůbec dokázal vyšplhat bez kyslíkové
masky na všech čtrnáct osmitisícových vrcholů světa. Zároveň v něm pořídil
záznam jeho výstupu na velehoru K2, jíž tuto úspěšnou čtrnáctku završil a
vysloužil si tak prestižní Korunu Himalájí.
Radek Jaroš je svým způsobem fascinující osobností a je zajímavé ho ve
filmu pozorovat, ať už dělá nebo říká cokoli. A sledovat partu českých
horolezců, kterak se plahočí sněhem, ledem a kamením na druhou nejvyšší horu
planety, je ještě zajímavější. Bohužel, film se ani zdaleka nevěnuje výhradně
horolezení, neb se zabývá přinejmenším ve stejné míře i samotným Radkem, jeho
motivacemi, pocity a zejména pak jeho rodinnými a partnerskými vztahy. A to už
je zajímavé o dost méně.
25. 8. 2015
Hitman: Agent 47 – Recenze – 40%
V Hitmanovi z roku 2007
byl geneticky upravený nájemný zabiják s potlačenými emocemi a kódovým
označením 47 plnohodnotným hlavním hrdinou, který prchal před Interpolem i
ruskou mafií ve snaze ochránit a pomstít jistou ruskou prostitutku, zlikvidovat
ruského prezidenta a splnit svou misi. V tomto filmu (který ten předchozí
ignoruje) je ale kromě něj přinejmenším stejně důležitá ženská hrdinka jménem Katia
(Hannah Ware), která nejprve pátrá po jakémsi muži (vyjde najevo, že jde o
jejího otce, který navíc před lety celý ten kolotoč s geneticky
modifikovanými agenty vymyslel), načež se ocitne v ohrožení života, neb po
ní začne jít jakýsi zlý syndikát. Krátce poté se seznámí s agentem 47
(Rupert Friend), který se jí rozhodne v jejím pátrání a v boji se syndikátem
pomoci.
21. 8. 2015
Bláznivá dovolená (Vacation) – Recenze – 10%
Bláznivá dovolená je pokračováním stejnojmenné komedie z roku
1983, v níž se tehdy Chevy Chase v roli svérázné hlavy rodiny
Griswoldových rozhodl vzít svou manželku a dvě děti na road trip přes polovinu
USA do zábavního parku Walley World. Z pohodového výletu se však stala procházka
očistcem, během níž musela rodinka namísto stmelování a odpočinku překonávat
řadu překážek a řešit všemožné štrapáce. Film to nebyl bůhvíjak skvělý (některé
jeho pozdější sequely byly lepší), ale dalo se na něj koukat.
Toto pokračování se odehrává 32 let po událostech z jedničky a liší se
hlavně v tom, že se na něj koukat nedá, a to ještě v tom lepším
případě. V horším případě je dost pracné ho přežít a místy je jeho
sledování dokonce vyloženě bolestné a agresivně nepříjemné.
20. 8. 2015
Krycí jméno U.N.C.L.E. (The Man from U.N.C.L.E.) – Recenze – 70%
Akční špionážní komedie Krycí jméno
U.N.C.L.E. režiséra Guye Ritchieho (Podfu(c)k,
Sherlock Holmes) je inspirována
stejnojmenným americkým televizním seriálem o dvojici tajných agentů, vysílaným
v USA v šedesátých letech. Onen akronym U.N.C.L.E. znamená United
Network Command for Law Enforcement, poprvé je ale ve filmu použit asi deset
vteřin před koncem, takže je to vlastně jedno. A ten původní seriál u nás
stejně pravděpodobně nikdo nezná.
Hrdiny snímku, zasazeného do první poloviny 60. let, kdy vrcholí studená
válka, jsou dva agenti. Šarmantní Američan Napoleon Solo (Henry Cavill) pracuje
pro CIA, je profesionál, gentleman a sukničkář. Výbušný a rusky zatvrzelý Sovět
Kuryakin Illya (Armie Hammer), jehož síla paží si v ničem nezadá se silou
jeho národní hrdosti, je zas nejlepším z nejlepších v KGB. Ti dva
jdou zpočátku proti sobě, když se Solo ve východním berlínském bloku pokusí
unést na západ automechaničku Gaby (Alicia Vikander) a Illya mu má akci
překazit. Pak se však ze všech tří stanou parťáci na společné misi – Gabyin
otec totiž někde v Římě pomáhá jakési zločinecké organizaci vytvořit
jadernou bombu, tudíž je potřeba ho najít, bombu odcizit a organizaci
zneškodnit.
12. 8. 2015
Fantastická čtyřka (The Fantastic Four) – Recenze – 30%
Jestli to správně chápu, tak Fantastická
čtyřka je původně komiks vydavatelství Marvel. Práva na její zfilmování ale
nemá studio Marvel, nýbrž studio Fox, které o ní musí nejpozději každých deset
let natočit alespoň jeden film, aby mu ta práva nepropadla a nemusela se
odevzdávat zpátky Marvelu, potažmo Disneymu. Možná by ale u Foxů mohli
zauvažovat, jestli by se jim naopak ta práva vrátit nevyplatilo, protože jejich
první filmovou adaptaci Fantastické
čtyřky z devadesátých let (produkovanou Rogerem Cormanem) nikdo nikdy
neviděl, snímek z roku 2005 (mimo jiné s Jessicou Alba a Chrisem
Evansem) a jeho o dva roky mladší pokračování stály za houby a ani tímto
nejnovějším rebootem si portfolio rozhodně nevylepšili.
8. 8. 2015
Schmitke – Recenze – 60%
Nadějný český režisér Štěpán Altrichter studoval filozofii a psychologii v Berlíně,
posléze filmovou režii v Postupimi, a nyní celovečerně
debutuje česko-německým snímkem pojmenovaným po jeho hlavním hrdinovi – Schmitke.
Julius Schmitke je zhruba pětapadesátiletý sudetský Němec, jenž bydlí sám (s
občasnou návštěvou dcery) v panelákovém bytě a pracuje ve firmě zabývající
se výrobou vrtulí, větráků a větrných elektráren (nebo tak něco). Jeho
každodenní rutina je narušena neočekávanou pracovní cestou, kdy je nucen
s výrazně mladším a rozjívenějším kolegou cestovat firemní dodávkou do
Krušných hor, kde se v malé české vesnici někde pod Klínovcem jedna
z elektráren rozbila a je potřeba ji spravit. Po příjezdu do opravdu
zanedbané a nevlídné vesničky se oba rychle seznámí s jejími svéráznými
obyvateli, pustí se do práce, ale oprava se jim nedaří, a tak se ubytují v místní
pivnici. Ráno Schmitke zjišťuje, že jeho kolega zmizel i s dodávkou, a že
nikdo ve vesnici o něm nic neví. Dodávka je později nalezena v příkopu u
lesa (a opodál mrtvý jelen), ale po kolegovi jako by se slehla zem.
6. 8. 2015
Nesmrtelný (Self/less) – Recenze – 40%
Nechutně bohatý miliardář Damian (Ben Kingsley) vlastní obrovské průmyslové
impérium, ale je mu k ničemu – jeho vztah s jedinou dcerou není zrovna
ideální a navíc pomalu umírá na rakovinu. Rozhodne se proto podstoupit podivný
(utajený, exkluzivní a extrémně nákladný) zákrok, během něhož je záměrně usmrcen,
aby mohlo být jeho vědomí přeneseno do nového, mladého, v laboratoři
vytvořeného těla. Nemocný stařec se tudíž probouzí plný sil a opětovně nabyté
vitality v těle zhruba pětatřicetiletého muže, leč svoji minulost musí
nechat ležet – jeho příbuzní a přátelé ho mají za mrtvého a stejně by ho nepoznali,
i kdyby se jim ukázal.
Zdroj fotek: warnerbros.cz |
3. 8. 2015
Vykolejená (Trainwreck) – Recenze – 40%
Mluvit dnes o Juddu Apatowovi jako o králi soudobé moderní komedie je už poněkud
mimo mísu. Přitom ještě před osmi roky to byla skoro pravda. Ještě donedávna byl
totiž jedním z nejvýraznějších komediálních tvůrců, v posledních
letech ale poněkud polevil. Filmy, na kterých se podílel, přibývají už jen
zvolna, přičemž z těch, co režíroval, šly u nás v kinech jen dva – 40 let panic a Zbouchnutá. Navíc se dá říct, že ty komedie, které pouze produkoval
(Superbad, Kopačky…) jsou mnohdy výrazně vydařenější a vtipnější než ty, které
sám natáčel, nebo k nim psal scénář. Obecně mají totiž jeho snímky velký problém
s přestřelenou délkou, s dramaturgickou rozmělněností a
s dějovou utahaností, a to jak v rámci jednotlivých scén, tak
v globálním měřítku.
Mission Impossible – Národ grázlů (Mission Impossible – Rogue Nation) – Recenze – 80%
Je to sice s podivem, ale od dvojky dál se akčně-špionážní série Mission Impossible neustále kvalitativně
zlepšuje, nebo alespoň udržuje poměrně vysoko položenou laťku. Režisér Brad
Bird, který natočil před čtyřmi roky čtyřku, v ní přidal na humoru a povětšinou
sólové a na první pohled nesplnitelné hrdinské výstupy elitního agenta tajné vládní
služby IMF Ethana Hunta povýšil na týmovou akci, čímž upevnil pozici několika
vedlejších postav a jejich vzájemnou interakci využil ke zlepšení dynamičnosti
filmu. Pátý díl s podtitulem Národ grázlů
po něm přebral režisér a scenárista Christopher McQuarrie (Jack Reacher: poslední výstřel), jenž na tuto strategii navázal,
tudíž i pětka se nese v podobném duchu.