Vycpaný, ale zázrakem obživlý a mluvící medvěd Ted se na začátku tohoto pokračování
tři roky staré komedie Méďa ožení,
ale jeho sňatek je brzy anulován, protože je úřady oficiálně prohlášen za „věc“
a nikoli za „osobu“, kvůli čemuž přijde i o pracovní místo a o většinu základních
práv. Se svým parťákem Johnnym (Mark Wahlberg) a začínající právničkou Samanthou
(Amanda Seyfried) dávají případ k soudu, který však prohrají. Putují tudíž
napříč státy za lepším právníkem a hodně u toho hulí…
Také se tu vyskytují labilní omezenec Donny z jedničky (Giovanni Ribisi) a chamtivý šéf hračkářské společnosti Hasbro, kteří plánují Teda unést, ale jde o vyloženě nadbytečnou, ne moc dobrou a veskrze postradatelnou podzápletku, která tam vůbec nemusela být, a bez ní by to bylo lepší a kratší. Takhle má totiž Méďa 2 přes dvě hodiny, což je poněkud přepálená délka, znatelná především v protahovaném závěru.
Zdroj fotek: cinemart.cz |
Také se tu vyskytují labilní omezenec Donny z jedničky (Giovanni Ribisi) a chamtivý šéf hračkářské společnosti Hasbro, kteří plánují Teda unést, ale jde o vyloženě nadbytečnou, ne moc dobrou a veskrze postradatelnou podzápletku, která tam vůbec nemusela být, a bez ní by to bylo lepší a kratší. Takhle má totiž Méďa 2 přes dvě hodiny, což je poněkud přepálená délka, znatelná především v protahovaném závěru.
Režisér a představitel titulního Teda (profesionálně animovaného) Seth
MacFarlane do značné míry pouze zkopíroval to, co fungovalo v prvním Méďovi, ale zkopíroval to i s tím,
co nefungovalo, takže výsledek je přibližně stejný. Snímek tím pádem opět stojí
a padá na hrubozrnném humoru, dávkovaném většinou v rámci náhodně
rozmístěných jednořádkových replik, případně izolovaných scének. Tyto scénky
jsou pak jako samostatné kratičké vtipné úseky sice více než v pořádku,
ale poslepované do celovečerního celku rozhodně nedrží pohromadě a nefungují
jako film.
Zápletka je totiž totálně absurdní, dementní, postavená na hlavu, de facto nahodilá
a jakoby narychlo vycucaná z prstu (se scénářem byly údajně velké problémy
a musel se zuřivě přepisovat). Opět se potvrzuje, že ačkoli Seth MacFarlane má
občas dobré nápady a občas umí být hodně vtipný, tak mu dělá velký problém
zastřešit je soudržným dějem, který by konzistentně směřoval od něčeho k něčemu.
Méďa 2 se proto stejně jako jednička
namísto rozvíjení příběhu rozpadá do série mini-scének s výrazně proměnlivou
kvalitou a děj je spíš jen záminkou pro to, aby se podařilo jakžtakž pospojovat
všechny ty sprosťárny, popkulturní odkazy, více či méně sofistikované narážky na
všechno možné a překvapivá camea slavných osobností.
Je velice pozitivní, že film obsahuje nejméně půltucet opravdu VYNIKAJÍCÍCH
vtipů, u kterých jsem se rád zasmál nahlas a velmi dobře se bavil nad genialitou
jejich point. Nicméně na každý takový vtip připadá pět dalších, které jsou
výrazně méně podařené, a spíš se u nich namísto smíchu jen pobaveně ušklíbnete,
a každý z nich je doprovázen dalším, který už je vyloženě nevtipný nebo
rovnou trapný. Řada gagů navíc obsahuje značně specifické reference na věci,
které jsou pro neamerické publikum prakticky neznámé, a tudíž se jim u nás
nikdo nebude smát (což se týká i nepřeložitelných anglických dvojsmyslů). Jiné
jsou zas tak moc sofistikované a přehnaně meta, že je jen málokdo pochopí a
většina diváků je spíš ani nezaregistruje.
Na škodu jsou i celkem dlouhé pasáže, v nichž se s domnělou seriózností
řeší něco rádoby závažného a není v nich třeba i několik minut byť jediný
pokus o humor. Týká se to především scén ze soudů, kde různé postavy snaživě a
s vážnou tváří vedou monology o spravedlnosti, diskriminaci a lidských
právech, aniž by komukoli došla absurdnost toho, že obhajují plyšového medvěda,
co si libuje ve vulgaritách, marihuaně a nahotinkách. Nehledě na to, že to
působí opravdu divně, když se nás tvůrci v jednu chvíli snaží rozesmát
scénkami typu „Mark Wahlberg na sebe ve spermabance zvrhne skříň a skončí
zapatlaný od stovek vzorků semene“ a o pár minut později od nás loudí slzy a
dojetí skrz vážně míněné patetické proslovy.
A z velkých očí Amandy Seyfried si Seth MacFarlane dělal legraci už ve
westernovém Všechny cesty vedou do hrobu
a začíná s tím být dost otravný.
Kolem a kolem se Méďa 2 dá označit za snesitelné pokračování, které si dokázalo udržet kvalitu jedničky, a v němž byla absence silnějšího a sevřenějšího příběhu vykoupena záplavou humoru. Skvělých míst je sice zhruba stejně jako vyloženě špatných a nepovedených, ale i tak je film jako komedie postačující a nijak nevybočuje se současného hollywoodského standardu.
Žádné komentáře:
Okomentovat